Muistoista

Kuvahaasteen teemana on muistot. Kolmisen vuotta sitten tietokoneemme hajosi yllättäen. Se hajosi aivan totaalisesti ja sinne katosivat valokuvat edeltäviltä 7 vuodelta. Meillä ei ollut luonnollisestikkaan tehty varotoimia tilanteen varalle. Kuvat häistäni, häämatkalta ja niin monesta muusta tärkeästä hetkestä hävisivät kuin tuhka tuuleen. Minua harmitti ja suretti.
Suhteeni valokuviin kuitenkin muuttui, kun en voinut enää kuvien kautta palata tärkeisiin hetkiin. Sain huomata, että me kannamme sydämissämme tärkeimpiä muistoja. Valokuvaaminen ja kuvapäiväkirjojen suosio on kasvanut räjähdysmäisesti, ylipäänsä visuaalinen ilmaisu. Meidänkin perheessä kuvataan paljon (tosin minä olen surkea). Ja vaikka meillä nyt onkin ulkoinen kovalevy ja kuvat aiempaa paremmassa tallessa, tiedän että kauniit muistot voi elää uudelleen ilman kuviakin.

Alla kuvia kukista, jotka ovat ilahduttaneet minua kuluvan kesän aikana. Järjestin tänä kesänä kukkajuhlat, joihin jokainen vieras toi yhden ruukkukukan. Olen surkea kukkien kanssa, enkä siksi istuta niitä. Ostan kesäkaudeksi yleensä ruukkukukkia. Kukkajuhlien ansiosta sain kukkia runsaasti. Olen hoivannut ja huolehtinut kukistani ja jokainen niistä muistuttaa minua ystävyydestäja minulle tärkeistä ihmisistä. Kukista on ollut minulle suunnaton ilo. Ne ovat kaunein muisto tästä kesästä.

2 thoughts on “Muistoista

  1. Elina L sanoo:

    Ihana blogi sinulla! Nyt vasta eksyin tänne postauksiisi ja luin miksi mm. miksi olet aloittanut alun perin bloggaamaan ja huomasin itsekin ajattelevani täysin samoin, elämästä tulee nauttia ja joka päivä! Mukavaa päivää sinulle, toivottavasti kirjoittelet vielä lisää!

  2. M K sanoo:

    Kiitos Elina 🙂 Olen usein miettinyt taas kirjoittavani, mutta uudelleen aloittamisen kynnys sen kuin kasvaa pitkän tauon jälkeen. Koitan aktivoitua.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

