Vaatepohdintoja

Parin viime päivän ajalta bloggaaminen on jäänyt arkisten haasteiden (= lapsen kukkuminen lähes puolille öin) alle. Kiitollisuus on kyllä ollut mielessä ja ajatukset ovat virranneet sen suuntaan. Eli jälleen kerran huomiona, kiitollisuutta kannattaa harjoittaa. Haasteen myötä olen tuntenut kiitollisuutta tavanomaista enemmän. En siis vain pelkästää päivän haasteen mukaisia asioita kohtaan, vaan ihan noin muutoinkin. Se on hyvä se.
Päivänä, jolloin vuorossa oli vaatetus, tuskailin vaatekaapillani, kun ei mukamas ollut mitään päälle pantavaa. Päivän kuvahaasteen tsekattuani, nauratti ja osasin katsoa kaappiani uusin silmin. Jo loppui valittaminen. Lapsen syntymän jälkeen vaateostoksilla ei ole tullut käytyä kovin usein, vaikka ennen kulutin lähes kaiken ”ylimääräisen” rahan vaatteisiin, kenkiin ja laukkuihin. Kun aika on kortilla, valitsen kuitenkin yleensä jotain muuta kuin uusimpaan muotiin tutustumisen. Älkää ymmärtäkö minua väärin, mietin kyllä pukeutumista, mutta tällä hetkellä aika ei vain riitä muodin seuraamiseen. Ja muotia tärkeämpää on löytää vaatteita, jotka tuntuvat hyvältä juuri minulle.

Mitä siis tuli mieleeni, kun pohdin kuvahaastetta? Olen kierrättäjä -tyyppiä. Yritän pistää kiertoon kaikki sellaiset vaatteet, joita en käytä. En säilytä mitään ajatuksella: jos joskus tarvitsen. Mielummin näen vaatteeni jatkavan elämää jossain muualla kuin pölyttymässä vaatekomeroni uumenissa. En siis omista vaatteita, joista tulvisi mieleeni ihania muistoja. En myöskään omista vaatteita, jotka ovat kerta toisensa jälkeen pelastaneet minut erilaisista tilaisuuksista. Pitäisi varmaan hankkia jotain sellaisia, luottovaatteiksi tituleerattuja, sillä minä olen se tyyppi, joka juoksee tukka putkella viime hetkellä esimerkiksi ennen juhlia kaupoilla juhlamekon perässä. Vastaus haasteeseen hiipi tajuntaani yhtäkkiä. Vaateosastolla olen nimittäin eniten kiitollinen ystävistä, jotka ovat omin kätösin kutoneet minulle villasukat. Kiitos ystävät. Nämä lämmittävät niin sydäntä kuin jalkojani.

Vaatteita miettiessäni tuli pohdittua myös laatua ja eettisyyttä. Haluaisin löytää vaatemerkkejä, jotka panostavat eettisyyteen ja laatuun. Toistaiseksi minulla ei ole ollut aikaa paneutua tähän. Kaikki vinkit otetaankin siis kiitollisena vastaan.

Seuraavaksi vuorossa tieto. Orientoidun siihen yhdellä lempisanonnoistani:

kuva: http://www.marketexpress.in/2012/09/the-less-you-know.html

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

